Regulamin sklepu internetowego
§ 1. Definicje
1. Formularz kontaktowy - formularz dostępny na stronie internetowej
umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.
2. Formularz zamówienia – formularz dostępny na stronie internetowej
umożliwiający złożenie Zamówienia.
3. Klient – osoba, która korzysta z funkcjonalności Sklepu Internetowego
zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży z Usługodawcą.
4. Konsument – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową.
5. Produkt – dostępny w Sklepie Internetowym produkt fizyczny, towar z
elementami cyfrowymi, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, będąca
przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Usługodawcą.
6. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
7. Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna zawierająca
umowę ze Spółką o świadczenie usług w ramach Portalu bezpośrednio
związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy
wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
8. Sklep Internetowy - sklep internetowy Usługodawcy działający pod
adresem .
9. Usługodawca – Mateusz Pfeiffer Functional Training, ul. Paderewskiego 1/9, 59-220 Legnica, NIP 6912460846.
10. Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży Produktu zawarta między
Klientem, a Usługodawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
11. Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez
Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu
Internetowego.
12. Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa
przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usługi Elektronicznej.
13. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia
Umowy Sprzedaży Produktu z Usługodawcą.
§ 2. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa warunki zawierania Umów Sprzedaży
Produktów oraz tryb postępowania reklamacyjnego i warunki
odstąpienia od Umów Sprzedaży, a także rodzaje i zakres usług
świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep internetowy działający
pod adresem , zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i
rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
2. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do
korzystania z usług Sklepu Internetowego , zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w
szczególności:
3.1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca
2002 r.,
3.2 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
3.3 ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z
dnia 23 września 2016 r.,
3.4 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z
dnia 23 sierpnia 2007 r.,
3.5 ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
§ 3. Zawarcie umowy sprzedaży
1. Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem
sieci Internet.
2. Produkty są wolne od wad fizycznych i prawnych. Informacje
dotyczące funkcjonalności lub mających znaczenie kompatybilności i
interoperacyjności Produktów będących towarami z elementami
cyfrowymi, treściami cyfrowymi albo usługami cyfrowymi zawarte są w
ofercie danego Produktu w Sklepie internetowym.
3. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu
Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów
obowiązującego prawa. Klient, składając Zamówienie, składa
Usługodawcy ofertę kupna określonego Produktu na warunkach
podanych w opisie Produktu w Sklepie Internetowym.
4. Ceny Produktu widoczne w Sklepie Internetowym zawierają wszystkie
składniki ceny, w tym VAT, z wyłączeniem kosztów dostawy.
5. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego jest
wiążąca w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta. Ewentualne
zmiany cen Produktu w Sklepie Internetowym, w tym promocje i
rabaty, które nastąpiły po dacie złożenia Zamówienia pozostają bez
wpływu na cenę ustaloną w Zamówieniu złożonym przez Klienta.
6. Zamówienia można składać online poprzez wypełnienie Formularza
zamówienia.
7. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta
jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w
czasie składania Zamówienia.
8. W przypadku, gdy Usługodawca jest zmuszony, przed rozpoczęciem
realizacji Umowy sprzedaży, z przyczyn od niego niezależnych,
zmienić istotne warunki Umowy Sprzedaży z Klientem, niezwłocznie
powiadomi o tym Klienta.
9. W sytuacji, o której mowa w ust. 8 powyżej Klientowi przysługuje
prawo:
9.1 przyjęcia proponowaną przez Usługodawcę zmiany Umowy
Sprzedaży albo
9.2 odstąpienia od Umowy Sprzedaży za natychmiastowym zwrotem
wszystkich wniesionych przez Klienta świadczeń i bez obowiązku
zapłaty jakiejkolwiek kary umownej.
O swojej decyzji Klient jest zobowiązany niezwłocznie poinformować
Usługodawcę. Realizacja Zamówienia zostanie wstrzymana do czasu
uzyskania informacji od Klienta.
10. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży na podstawie ust. 9
powyżej lub gdy Usługodawca odwołuje wykonanie Umowy Sprzedaży
z przyczyn niezależnych od Klienta, Klientowi przysługuje
natychmiastowy zwrot całości kwoty uiszczonej na rzecz
Usługodawcy.
§ 4.
1. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie złożenia przez Klienta
Zamówienia (kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę” lub innego o
podobnym znaczeniu) chyba, że w opisie Produktu w Sklepie
Internetowym wskazano inaczej. Jeżeli na wyraźne żądanie Klienta
wykonywanie usługi ma się rozpocząć przed upływem terminu na
odstąpienie od Umowy Sprzedaży, Usługodawca wymaga od Klienta
złożenia oświadczenia:
1.1 zawierającego takie wyraźne żądanie
1.2 że przyjął do wiadomości informację o utracie prawa do
odstąpienia od Umowy Sprzedaży z chwilą jej pełnego wykonania
przez Usługodawcę
2. Po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego
otrzymanie i przyjęcie oferty, poprzez przesłanie wiadomości e-mail na
adres wskazany przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
3. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
3.1 potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
3.2 treść niniejszego Regulaminu w formacie pdf,
3.3 pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy lub informację o
udzielonej przez Klienta zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych
w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od
Umowy Sprzedaży.
4. Każda Umowa sprzedaży będzie potwierdzana odpowiednim
dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu i/lub wysyłany
pocztą elektroniczna na adres mailowy Klienta podany w Formularzu
Zamówienia.
5. Usługodawca dostarcza Klientowi Produkt niezwłocznie po zawarciu
Umowy Sprzedaży i zaksięgowaniu lub potwierdzeniu uiszczenia ceny
Produktu przez Klienta.
§ 5. Sposoby płatności
1. Sposób płatności Ceny oraz kosztów za dostarczenie Produktów
Usługodawca określa w Sklepie Internetowym.
2. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu
płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji
Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie
płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z
wybranych polskich i zagranicznych banków.
3. W przypadku, gdy według wyboru Klienta płatność Ceny oraz kosztów
za dostarczenie Produktów następuje za pośrednictwem Dostawcy
usług płatniczych wówczas Klient przed dokonaniem płatności
zobowiązany jest zaakceptować regulamin stosowany przez danego
Dostawcę.
4. Umowa Sprzedaży zostanie wykonana dopiero po zapłaceniu Ceny.
§ 6. Reklamacja produktu
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy wobec Klienta
określa art. 43a i następne ustawy o prawach konsumenta.
2. Reklamacje dotyczące Produktu Klient powinien kierować do
Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: albo
pisemnie na adres Usługodawcy wskazany w § 1 ust. 9 Regulaminu.
3. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać jak najwięcej informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności
rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe.
4. Usługodawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
5. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub
podmiotem, o którym mowa w § 7 ust. 9. Regulaminu - nierozpatrzenie
reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej
uwzględnieniem.
6. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana zgodnie z kanałem
komunikacji wskazanym przez Klienta w zgłoszeniu reklamacyjnym.
§ 7. Prawo odstąpienia od umowy
1. Z zastrzeżeniem ust. 7 poniżej, Klient ma prawo odstąpić od Umowy
sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni od
dnia zawarcia Umowy sprzedaży zgodnie z art. 27 i następne ustawy o
prawach konsumenta.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, Klient musi
poinformować Usługodawcę o swojej decyzji.
3. W celu odstąpienia od Umowy sprzedaży Klient może skorzystać z
wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik do
Regulaminu.
4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient
wysłał na adres lub adres Usługodawcy wskazany w § 1 ust. 9
Regulaminu informację dotyczącą odstąpienia od Umowy sprzedaży
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
5. Usługodawca zwróci Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta
płatności niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym
Usługodawca został poinformowany o odstąpieniu od Umowy
sprzedaży, chyba, że Klient wykonuje prawo odstąpienia od Umowy
Sprzedaży po zgłoszeniu żądania, o którym mowa w §4.1. powyżej -
wówczas Klient ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do
chwili odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
6. Zwrotu płatności Usługodawca dokona przy użyciu takich samych
sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta do opłacenia
Zamówienia, chyba że Klient zgodził się na inne rozwiązanie.
7. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Klientowi w odniesieniu do umów:
7.1 o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty
ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną
zgodą Kupującego, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do
wiadomości;
7.2 w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym, nad którymi Usługodawca nie sprawuje kontroli, i
które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy;
7.3 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
7.4 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu
zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
7.5 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
7.6 w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami;
7.7 w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte
po dostarczeniu;
7.8 o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem
umowy o prenumeratę;
7.9 o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do
celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów,
gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami
rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie
oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
7.10 dostarczanie treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku
materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Usługodawcą utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do
wiadomości, a Usługodawca przekazał Klientowi potwierdzenie, o
którym mowa w §4.3. powyżej
8. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno
Usługodawcy, jak i Klientowi.
9. Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest objęty ochroną
przewidzianą odpowiednimi przepisami prawa, pod warunkiem, że
Umowa Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usług Elektronicznych,
które zawiera z Usługodawcą, nie mają charakteru zawodowego.
10. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 9
powyżej jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
10.1 niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul
abuzywnych,
10.2 odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne
Produktu, zgodnie z §6 Regulaminu,
10.3 prawa odstąpienie od umowy zawartej na odległość, zgodnie z §7
Regulaminu.
11. Przedsiębiorca, o którym mowa w ust. 9 powyżej traci uprawnienia z
tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży,
którą zawarł z Usługodawcą posiada charakter zawodowy, który
wynika w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez tego
przedsiębiorcę działalności gospodarczej, udostępnionego na
podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej.
§ 8. Rodzaj i zakresu usług elektronicznych
1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego
korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
1.1 zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców Sklepu
Internetowego odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej
Sklepu Internetowego treści reklamowych. Treści te, stanowią
integralną część Sklepu Internetowego i prezentowanych w nim
materiałów.
§ 9. Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług
elektronicznych
1. Świadczenie Usług Elektronicznych przez Usługodawcę jest
nieodpłatne.
2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
2.1 umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na
umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym
zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą
złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez
Usługobiorcę,
3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
3.1 komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
3.2 dostęp do poczty elektronicznej,
3.3 przeglądarka internetowa,
3.4 włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
4. Klient zobowiązany jest do:
4.1 korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i
dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr
osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich;
4.2 wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym;
4.3 powstrzymania się w zamieszczaniu w Sklepie Internetowym, w
szczególności w Formularzu kontaktowym albo w Formularzu
zamówienia treści o charakterze bezprawnym;
§ 10. Reklamacje związane ze świadczeniem usług
elektronicznych
1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za
pośrednictwem Sklepu Internetowego Klient może składać za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: lub adres Usługodawcy
wskazany w § 1 ust. 9 Regulaminu.
2. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać jak najwięcej informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności
rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe.
3. Usługodawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji,
4. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub
podmiotem, o którym mowa w § 7 ust. 9. Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
5. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana zgodnie z kanałem
komunikacji wskazanym przez Klienta w zgłoszeniu reklamacyjnym.
§ 11. Własność intelektualna
1. Wszystkie treści zamieszczone w Sklepie Internetowym korzystają z
ochrony prawnoautorskiej i są własnością Usługodawcy.
2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej
zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na
treść oraz zawartość Sklepu Internetowego stanowi naruszenie prawa
autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje
odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
§ 12. Opinie o produktach
1. W ramach Sklepu Internetowego Usługodawca nie umożliwia publikacji
opinii o Produktach.
§ 13. Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są zgodnie z
prawem polskim.
2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z
obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Usługodawcą, a
Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze
negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z
uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby
niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą
rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z ust. 4
niniejszego paragrafu.
4. Sądowe rozstrzyganie sporów:
4.1 ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a
Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub
przedsiębiorcą, o którym mowa w § 7 ust. 9 Regulaminu, zostają
poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami Kodeksu
postępowania cywilnego;
4.2 ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a
Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem
ani przedsiębiorcą, o którym mowa w § 7 ust. 9 Regulaminu,
zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Usługodawcy.
5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z
pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności
poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego
wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy
przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej
http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych
Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich
Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego
(miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do
której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe
dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego
jest bezpłatne.
6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w
szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej
ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Załącznik
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci
odstąpienia od umowy)
Adresat
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu
od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy
następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu
następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*) "
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
Adres konsumenta(-ów)
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji
papierowej)
Data
(*) Niepotrzebne skreślić..